Творчі здібності — це здатність
дивуватися та пізнавати, вміння знаходити рішення у нестандартних ситуаціях,
цілеспрямованість на відкриття нового та здібність до глибокого усвідомлення
свого досвіду.
Здібності до зображувальної діяльності
можна поділити на 4 групи:
• сприйняття
творів мистецтва;
• вправність
руки;
• образне
мислення;
• уявлення.
Дослідження
вчених довели, що самостійно дитина не в змозі оволодіти естетичним
сприйняттям, роботою з фарбуючими матеріалами. Без керуючої ролі дорослого
дитина недостатньо відчуває красу оточуючого світу.
Умови оптимального розвитку творчих
здібностей дітей:
• створіть
вдома куточок, де б дитина змогла діяти у будь-яку хвилину (малювати, ліпити,
різати та клеїти щось нове);
• уникайте
недоброзичливості в оцінках результатів малювання, ліплення, інших видів роботи
з папером;
• завжди
відповідайте на питання, з якими до вас звертається дитина, якими б
безглуздими, на вашу думку, вони не були;
• надавайте
можливість дитині бути на самоті зі своїми думками, пошуками, ідеями;
• не
поспішайте прибрати роботи дітей (малюнки, аплікації, поробки), будь - куди їх
сховати;
• підтримуйте
спроби дітей знову і знову повертатися до своїх робіт, щоб їх повторити чи
зробити кращими;
• підтримуйте
спроби дитини висловити свої ідеї словами;
• говоріть
своїм дітям, що вони талановиті та здібні;
• знаходьте слова підтримки для творчих
починань своєї дитини, адже вона намагається робити не тільки для себе, але й
для вас — близьких їй людей;
• оточуйте
дітей творами народно-прикладного мистецтва, репродукціями відомих світових та
вітчизняних художників, цікавими книжками з ілюстраціями; читайте дітям казки оповідання,
вірші; слухайте кращі твори світової та вітчизняної музичної класики для дітей
тощо.
Чим більше умов ви створите для своїх
дітей, тим більша вірогідність того, що діти виростуть чуйними до краси
оточуючого світу, розвинуться емоційно та духовно, а творча енергія знайде свій
позитивний вихід.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.