Малювання є важливим засобом естетичного виховання: воно дозволяє дітям висловити своє уявлення про навколишній світ, розвиває фантазію, уяву, дає можливість закріпити знання про кольори, форму. У процесі малювання в дитини вдосконалюється спостережливість, естетичне сприйняття, естетичні емоції, художній смак, творчі здібності, вміння доступними засобами самостійно створювати красиве.
Нам дорослим, необхідно розвинути в дитині
почуття краси. Саме від нас залежить, якою - багатою чи бідною, - буде її
духовне життя. Щоб прищепити любов до образотворчого мистецтва, викликати
інтерес до малювання, можна використовувати й нетрадиційні засоби зображення.
Таке нетрадиційне малювання доставляє дітям безліч позитивних емоцій, розкриває
можливість використання добре знайомих їм предметів в якості художніх
матеріалів, дивує своєю непередбачуваністю.
Організуйте
дитині робоче місце так, щоб дитині було зручно не тільки сидіти, але і стоять,
а іноді і рухатися навколо аркуша паперу. Адже малювати можна як завгодно, де
завгодно і чим завгодно!
Дружите зі своєю дитиною. Намагайтеся
зрозуміти, що її радує, що засмучує, до чого вона прагне. Попросіть її
розповісти, що вона хотіла зобразити. І
не забувайте, що дитина чекає від вас похвалу. Їй дуже хочеться, щоб її робота
сподобалася вам, дорослим. Радійте її успіхам, і ні в якому разі не висміюйте
юного художника в разі невдачі. Не біда, вийде в наступний раз!
Один з улюблених способів нетрадиційного
малювання: малювання долонькою - дитина опускає в гуаш долоньку або забарвлює
її за допомогою пензлика і робить відбиток на папері.
Відбиток
печатками з картоплі - дитина опускає печатку у фарбу і завдає відбиток на
папір. Відбиток зім'ятим папером - дитина опускає зім'ятий папір у фарбу і
завдає відбиток на папір.
Монотипія
предметна - дитина складає аркуш паперу вдвічі і на одній його половині малює
половину зображуваного предмета. Після малювання кожної частини предмета, поки
не висохла фарба, лист знову складається навпіл для отримання відбитка. Потім
зображення можна прикрасити.
Кляксография
з трубочкою - дитина зачерпує пластиковою ложкою фарбу, виливає її на лист,
роблячи невелику пляму. Потім на цю пляму дме з трубочки так, щоб її кінець не
торкався ні плями, ні паперу. При необхідності процедура повторюється. Відсутні
деталі домалювати.
Відбитки
листя - дитина покриває листок дерева фарбами різних кольорів, потім прикладає
його до паперу забарвленою стороною для отримання відбитка. Кожен раз береться
новий листок.
Монотипія
пейзажна - дитина складає лист навпіл. На одній половині аркуша малює пейзаж,
на інший виходить його відображення в озері. Пейзаж виконується швидко, щоб
фарби не встигли висохнути. Половина аркуша, призначена для відбитка,
протирається вологою губкою. Вихідний малюнок, після того як з нього зроблений
відбиток, пожвавлюється фарбами, щоб він сильніше відрізнявся від відбитка.
Люблять
діти малювати і мильними бульбашками, і зубною щіткою, і ватою, і ступнями, і
пластиліном, і чим тільки можна, всім, що вам попадеться в руки.
Дерзайте,
фантазуйте! І до вас прийде - радість творчості, подиву і єднання з вашими
дітьми.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.